אפיית מצות בחבורה תשע"ו

לשם מצת מצווה

אתם יודעים שבשמונה עשרה דקות אפשר להספיק המון דברים? למשל להכין כמה סבבים של מצות כשרות למהדרין.

מתנ"ס ירוחם – האגף לתרבות תורנית, המועצה הדתית ונקודה טובה – חברו יחד להזמין את הציבור לאפיית מצות בחבורה. לכבוד חג הפסח שנמצא כבר בפתחנו. על אף השינוי שחל ברגע האחרון (ממש בדקה התשעים ותשע) במועד האפייה, בשל תקלה שלא היתה תלויה בנו, הקהל היקר הגיב בהבנה ובאהדה, ועל כך תודה מכל הלב.

התהליך כולו התבצע באמצעות מאפייה ניידת שהוזמנה לשם כך לאולם הכנסים של בית הספר ספיר. האולם אורגן מבעוד מועד – שורות של שולחנות  צופו במפות פלסטיק לבנות ועבות. על השולחנות הונחו משטח מערוכים ממתכת, קערה ללישה ועוד.

בשלב הראשון הרב שלו הדריך את הבאים ועמו צוות המאפייה בפרטי ההלכות ובשלבי האפייה,. חולקנו לתפקידים: מי הלש, מי המחוררים, מי עוטפים את המקלות עליהם מובילים את המצות לתנור ועוד. והמבצע יוצא לדרך!

  1. כולם רוחצים ידיים היטב (ומי שצריך גם לגזור ציפורניים) על מנת לשמור על ניקיון מקסימלי. (מה שתורם כמובן גם לכשרות וגם לבריאות)
  2. ניפוי את הקמח,
  3. 3.הוספת מים שרבי יעיש  דאג להביאם מראש. המים – מים שאובים "מים שלנו"= שישנו במהלך הלילה.
  4. לישה ידנית ורידוד במתקן מיוחד
  5.  חלוקת הבצק לכדורים
  6. רידוד במערוכי מתכת
  7. חירור  בכלי מיוחד – חד פעמי
  8. הנחת מספר מוצות מוכנות על מוט וריצה מהירה לתנור

וברקע-  מתנגנים שירים נמרצים שמכניסים את הציבור לאוירה ולמהירות, הילדים מסביב מתעדים בפלאפונים, או מפעילים טיימר של שמונה עשרה דקות ונהנים לצעוק "עוד 5 דקות, עוד שלוש דקות" וכמובן כולם ביחד: 10, 9, 8, 7, … 3,,2 1….  זהו! עבר הזמן! מה שהספקנו, הספקנו!

הרב שלו שליט"א הסתובב בין האופים ופיקח על כל פרט. זהו… סוף סוף כשהמצות היו מוכנות. והריח פשט באויר הן הוצאו בזהירות רבה מהתנור, הרב בדק מצה מצה והסביר מי כשרה ומי נפסלה בכל זאת. (לא התבאסנו מאוד- כי הילדים שהיו שם פשוט נהנו לטעום) לאחר הפרשת החלה (מהמצות, לא מן העיסה), הן נעטפו בשקית והוכנסו לאריזת קרטון. מדבקה, חותמת הכשרות וזהו זה. לסבב הבא. שמחים שזכינו להיכנס לחודש ניסן באוירה מרוממת ומשמחת ולראות איך ממבוגרים בני שבעים ומעלה ועד לילדים צעירים, כולם כולם שמחים לקחת חלק במצווה!  שנזכה לחגוג את הפסח כהלכתו לשנה הבאה בירושלים! ,  (ותודה לליאב המקסים על העזרה מכל הלב!)DSC_0727 DSC_0730 DSC_0735 DSC_0740 DSC_0738

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>