אמי"ת בלבב שלם

ישיבת אמי"ת 'בלבב שלם' ירוחם

חינוך מתוך אהבה והקשבה

BELEVAV

 

חינוך מתוך אהבה והקשבה

 

ישיבת אמי"ת 'בלבב שלם', היא ישיבה תיכונית שש שנתית , שהוקמה בירוחם על ידי ישיבת ההסדר בשנת תשס"ז. לאחר כשלוש שנים מיום הקמתה עברה הישיבה לרשת אמי"ת, וכיום נמנית הישיבה על מוסדותיה של רשת אמי"ת. בחטיבה העליונה של הישיבה לומדים כ- 200 תלמידים מכיתות ט'- י"ב במסגרת פנימייתית. בשנת תשע"ד הוקמה בישיבה גם חטיבת ביניים בה ילמדו בשנה הבאה תלמידי כיתות ז'-ח'.

 

הישיבה חרטה על דגלה את דברי הרב קוק: "רק בהיות האדם מוכן להיטיב לעצמו, לזולתו ולכללו, אז יוכל לעשות חוקי רצון ה' יתברך בלבב שלם".  דברים אלו מתמצתים את שאיפתה של הישיבה להצמיח תלמידים עובדי ד' הרואים בעבודת ד' עבודה רחבה ושלמה, הנוגעת הן לחיבור שבין האדם לאביו שבשמים תוך פיתוח הכוחות השונים הקיימים בו העמקת חיבורו אל עולם הקודש ויצירת מפגש רחב בינו לבין עולם החול, הן למחוייבותו של האדם ורגישותו לזולתו והן לצמיחתו של האדם בתורה מתוך קישור ואחריות לעם ישראל.

 

הרצון לבנות את עולמם הרוחני של תלמידי הישיבה מתוך זיקה עמוקה לעם ישראל בא לידי ביטוי גם בהרכב התלמידים הקיים בישיבה, הרכב תלמידים שהוא אינטגרטיבי בצורה מכוונת.

 

הישיבה שמה דגש על חינוך מתוך אהבה והקשבה לכל תלמיד ותלמיד, קשר אישי חם בין צוות הישיבה לתלמידיה, גיבוש ואוירה משפחתית בין השכבות השונות, ונתינת מקום לכל אחד מבני הישיבה הן ברמה הלימודית והן ברמה הרוחנית.

 

תלמידי הישיבה בוחרים מסלול לימודים מבין שש מגמות  – פיזיקה, ביולוגיה, מחשבים, תקשורת, ארץ ישראל ומגמת מדינה וחברה (מגמה ייחודית שפותחה בישיבה העוסקת בהכרה מעמיקה של החברה הישראלית). רבים מתלמידי הישיבה משלבים לימודים בשתי מגמות וחלקם לומדים בשלוש מתוך המגמות המוצעות.

 

בישיבה פועלת תוכנית "מעלין בקודש" בה מושם דגש על חיזוק לימודי הקודש, ופרט לכך יש תוכניות ייחודיות נוספות המאפשרות את העמקת המפגש עם עולם הקודש לתלמידים המעונינים בכך.

 

ישיבת אמי"ת 'בלבב שלם' סמוכה לישיבת ההסדר בירוחם, ותלמידים רבים מהישיבה לומדים מדי ערב ב"סדר ערב" עם בחורים בוגרים מישיבת ההסדר. חיבור זה מקדם ומעשיר את עולמם הרוחני של תלמידינו, ומפגיש אותם עם דמויות המייצגות את אותו עולם ערכי אליו מכוונת הישיבה.

 

צוות הישיבה מורכב ברובו מבוגרי ישיבת ההסדר בירוחם בתוספת רמי"ם בוגרי ישיבות אחרות, ובראשה עומד הרב יאיר יעקובי.

 

 

לאתר הישיבה וליצירת קשר